Alles wat je moet weten over het Kennisfestival

20 juni 2017, 11.06 uur in Actueel

Donderdag waren AppBakkers en het Gilde op het Kennisfestival om een mooie presentatie te geven genaamd: “Where marketing meets ICT”.

Aldert van Buuren en Guido Versteeg vertelden op een bevlogen manier hoe je gebruikers een interactieve beleving kan bieden door gebruik te maken van apps met geolocatie technieken. In deze blog vind je alles wat je moet weten over het Kennisfestival. Van presentaties, video’s en muziek tot 360° shots!

 

AppBakkers en Het Gilde: een innovatieve combinatie

Grenzen opzoeken en streven naar innovatie, dat is wat app-ontwikkelaar AppBakkers en marketing- en communicatiebureau Het Gilde met elkaar verbindt. Beide partijen bedenken voor klanten apps die toegevoegde waarde hebben. Niet alleen zenden maar rekening houden met de gebruiker. Samen zoeken de Overijsselse ondernemingen de technologische grenzen op en combineren dit met een uitgekiende marketing- en communicatiestrategie. Immers; online kan niet zonder offline.

“Misschien wel het meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld van de samenwerking is de app voor Heron Fireworks.” De leverancier van vuurwerk benaderde Het Gilde in eerste instantie voor een informatieve app. Aldert van Buuren: “Dat is natuurlijk superhandig voor klanten, maar we tillen zo’n idee toch graag naar een hoger niveau. Tijdens de jaarwisseling gebruiken alle mensen hun smartphone. We hebben onszelf toen de vraag gesteld of we de bezoeker met zijn telefoon geen onderdeel konden laten worden van de vuurwerkshow. AppBakkers kon een app ontwikkelen die tijdens de vuurwerkshow zorgt dat het beeldscherm van de telefoon dezelfde kleur krijgt als het vuurwerk in de lucht en zo wordt de toeschouwer onderdeel van de show wat een heel andere beleving geeft.”

Download hier de presentatie van AppBakkers en Het Gilde >>>

Relevante content

“Afgelopen najaar heeft Jumbo Hans Kok uit Deventer als een van de eerste retailers en app laten ontwikkelen door Het Gilde die gekoppeld is aan beacons in de winkel. Deze technologie stelt de supermarkt in staat om de klant thuis en in de winkel relevante aanbiedingen te doen, kennis te laten maken met nieuwe, lokale producten en op de hoogte brengen van leuke acties”, aldus Aldert.

Guido Versteeg van Appbakkers: “Relevantie is van groot belang, voor Kaldi in Nederland, zijn we nog een stapje verder gegaan.Klanten kunnen meedoen aan een innovatief spaarsysteem. Bovendien maakt de Kaldi app naast beacons ook gebruik van geofencing. Hiermee bakenen we een gebied rond de winkel digitaal af waardoor de winkelier ook klanten via pushberichten kan voorzien van relevante informatie.”

Informatie in je achterzak

De ervaringen die beide bureaus opdoen met beacons, geofencing of andere technologieën wenden ze direct aan voor opdrachtgevers uit andere sectoren. : zo is het een kleine stap om een app in te zetten voor wegenbouwbedrijven of grote aannemers”, vertelt Guido. Aldert vult aan: “Juist in sectoren waar (van oudsher) de nadruk ligt op offline communicatie kan een app van grote waarde zijn om voor, tijdens en na een project in contact te komen en te blijven met stakeholders in de omgeving. De informatie zit letterlijk in je achterzak!”

Meer weten over de app? Lees hier verder >>>

Video’s

 

 

Klik hier om verschillende volledige presentaties te kijken van het grootste Kennisfestival van Nederland

Lees meer over

Deel dit artikel

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen met onze nieuwsbrief.

Laatste nieuws

Nieuwste projecten

arrow-right arrow-down arrow-left cross search2 twitter2 facebook2 youtube2 instagram2 menu play2 mobile2 users3 signal user2 whatsapp22 envelope-o2 quotes-left